Obchodní podmínky
I. Základní ustanovení
-
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) byly vydány dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího vzniklé v souvislosti s kupní smlouvou uzavíranou mezi Prodávajícím a Kupujícím prostřednictvím internetového obchodu Prodávajícího.
-
Prodávající: Justyna Kamrowska-Buciak, podnikající pod firmou SOWL Justyna Kamrowska-Buciak, zapsaná v Centrální evidenci a informacích o podnikání Polské republiky (CEIDG) vedené ministrem hospodářství. Místo podnikání: ul. Biedronki 30, 72‑003 Dobra, Polsko. Adresa pro doručování: ul. Pogodna 8/U1, 73‑110 Stargard, Polsko. IČ (REGON): 321397138, DIČ (NIP): PL8542404063. E-mail: kontakt@plysovepelisky.cz. (dále jen „Prodávající“)
-
Kupující: fyzická osoba, která uzavírá kupní smlouvu s Prodávajícím mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu povolání, tedy jako spotřebitel, anebo fyzická či právnická osoba, jež jedná v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „Kupující“). Ustanovení obchodních podmínek určená pro spotřebitele se použijí pouze na Kupujícího v postavení spotřebitele a nikoli na osobu jednající jako podnikatel (viz čl. IX. odst. 3 níže).
-
Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí každé kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím internetového obchodu Prodávajícího. Odchylná ujednání v kupní smlouvě (např. individuálně sjednané podmínky) mají přednost před zněním těchto obchodních podmínek.
-
Kupní smlouva i tyto obchodní podmínky se uzavírají v českém jazyce. Veškerá komunikace mezi Prodávajícím a Kupujícím bude probíhat v českém jazyce (případně v jiném jazyce, pokud se na tom strany dohodnou).
-
Prodávající prodává zboží prostřednictvím internetového obchodu na webové adrese www.plysovepelisky.cz (dále jen „internetový obchod“). Internetový obchod slouží primárně zákazníkům z České republiky; Prodávající však umožňuje objednávky i zákazníkům ze Slovenské republiky (zásilky jsou doručovány i na Slovensko).
II. Informace o zboží a cenách
-
Informace o zboží (včetně popisu hlavních vlastností zboží) a ceně jednotlivého zboží jsou uvedeny u každého produktu v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny jako konečné, tj. včetně daně z přidané hodnoty (DPH) a všech dalších případných daní nebo poplatků. Cena zahrnuje také náklady na navrácení zboží, pokud toto zboží ze své povahy nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány v internetovém obchodě, není-li výslovně uvedeno, že jde o časově omezenou akci.
-
Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru. Prezentace není návrhem na uzavření smlouvy (nabídkou) ze strany Prodávajícího a Prodávající nemá povinnost uzavřít kupní smlouvu ohledně uvedeného zboží. Prodávající si vyhrazuje právo neakceptovat objednávku zejména v případech vyčerpání zásob nebo zjevné chyby v ceně (viz čl. III odst. 8).
-
V internetovém obchodě jsou uvedeny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Tyto informace platí pro doručování zboží na území České republiky. V případě zasílání zboží do Slovenské republiky nebo jiných zemí jsou náklady na dodání kalkulovány individuálně podle zvoleného způsobu dopravy a budou zobrazeny v objednávkovém formuláři.
-
Případné slevy z ceny zboží (akční ceny, množstevní slevy apod.) nelze vzájemně kombinovat, nedohodne-li se Prodávající s Kupujícím jinak. Pokud je zboží nabízeno v akci či se slevou, Prodávající postupuje při uvádění slev v souladu s platnými právními předpisy (zejm. § 12a zákona o ochraně spotřebitele), tj. sleva je vypočtena z nejnižší ceny, za niž Prodávající prodával dotčený výrobek v době 30 dnů před poskytnutím slevy.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
-
Náklady na prostředky komunikace na dálku: Kupující nese své vlastní náklady vzniklé při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (internetové připojení, telefonní hovory). Tyto náklady se neliší od základní sazby – Prodávající si neúčtuje žádné další poplatky za komunikaci na dálku nad rámec běžných tarifů.
-
Způsob objednání: Kupující může provádět objednávky zboží v internetovém obchodě následujícími způsoby:
-
prostřednictvím svého zákaznického účtu, pokud si jej předem zaregistroval (viz čl. IV),
-
bez registrace vyplněním objednávkového formuláře (nákup „jako host“ bez vytvoření účtu).
-
-
Postup při objednání: Kupující vybere v internetovém obchodě zboží, počet kusů, případně specifikaci (např. velikost, barvu apod., jsou-li na výběr), zvolí způsob platby a doručení. Při tvorbě objednávky je Kupující povinen uvést správně a pravdivě veškeré údaje (zejm. své jméno, příjmení, dodací adresu, kontaktní e-mail a telefon). Před odesláním objednávky je Kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit zadané údaje a obsah košíku.
-
Dokončení objednávky: Kupující odešle objednávku Prodávajícímu kliknutím na příslušné tlačítko k dokončení objednávky. Toto tlačítko je označeno jednoznačně např. textem „Objednávka zavazující k platbě“ nebo obdobným, v souladu s požadavky zákona. Odesláním objednávky Kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení souhlasu Kupujícího s obchodními podmínkami (zaškrtnutím příslušného pole).
-
Potvrzení přijetí objednávky: Po obdržení objednávky Prodávající obratem (obvykle do několika minut) zašle Kupujícímu automatické potvrzení o doručení objednávky na e-mailovou adresu, kterou Kupující uvedl v objednávce. Toto automatické potvrzení slouží pouze jako potvrzení o přijetí objednávky do systému a nepředstavuje uzavření kupní smlouvy. Přílohou potvrzení budou aktuální obchodní podmínky ve formátu PDF. Kupní smlouva je uzavřena teprve v okamžiku, kdy Prodávající následně potvrdí přijetí objednávky (akceptaci) dalším e-mailem zaslaným Kupujícímu, jakmile objednávku zpracuje. V potvrzení o přijetí objednávky (akceptaci) Prodávající opětovně uvede rekapitulaci objednávky a případně informace o odeslání zboží.
-
Odmítnutí a změna objednávky: V případě, že Prodávající nemůže některý požadavek uvedený v objednávce splnit (např. zboží se mezitím vyprodalo, není dostupné v objednané variantě apod.), kontaktuje Prodávající Kupujícího bez zbytečného odkladu na jeho e-mailové adrese nebo telefonu a zašle mu návrh změněné objednávky (upravené podmínky smlouvy). Upravená nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až poté, co Kupující potvrdí, že s upravenou nabídkou souhlasí (e-mailem či jiným vhodným způsobem).
-
Zrušení objednávky: Kupující může zrušit (stornovat) již odeslanou objednávku, dokud mu není doručeno potvrzení o přijetí objednávky ze strany Prodávajícího (viz odst. 5 výše). Pokud si Kupující přeje objednávku zrušit v této fázi, měl by neprodleně kontaktovat Prodávajícího telefonicky nebo e-mailem na kontaktech uvedených v čl. I odst. 2. V případě včasného zrušení objednávky nebude Prodávajícím vůči Kupujícímu uplatňován žádný poplatek za storno.
-
Zjevná chyba v ceně: Pokud se na straně Prodávajícího objeví zjevná technická chyba týkající se ceny zboží v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávání (např. evidentně chybná, překlepová cena o řád nižší či vyšší, než je obvyklé), není Prodávající povinen dodat zboží za tuto zjevně chybnou cenu, ani pokud bylo zasláno automatické potvrzení o doručení objednávky. Prodávající v takovém případě informuje Kupujícího o chybě a zašle Kupujícímu na jeho e-mail opravenou nabídku. Opravená nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy, který musí Kupující potvrdit (akceptovat), aby došlo k uzavření kupní smlouvy za správnou cenu.
(Poznámka: Prodávající upozorňuje, že nepřevzetí zásilky ze strany Kupujícího není samo o sobě platným zrušením objednávky ani odstoupením od smlouvy. Pokud Kupující nepřevezme řádně dodané zboží, může tím vzniknout Prodávajícímu nárok na náhradu skutečných nákladů na dopravu a balné.)
IV. Zákaznický účet (registrace)
-
Na základě registrace v internetovém obchodě může Kupující vstupovat do svého uživatelského účtu. Ze svého uživatelského účtu může Kupující provádět objednávky zboží, sledovat historii objednávek apod. (uživatelský účet není povinný – zboží lze objednat i bez registrace).
-
Při registraci účtu a při objednávání zboží je Kupující povinen uvádět pravdivé a správné údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu musí Kupující v případě změny aktualizovat. Údaje poskytnuté Kupujícím považuje Prodávající za správné, proto za následky chybně vyplněných údajů při registraci či objednávce nese odpovědnost Kupující.
-
Přístup do uživatelského účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně přístupových údajů a nesmí je sdělovat třetím osobám. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití uživatelského účtu neoprávněnými osobami.
-
Kupující není oprávněn umožnit využívání svého zákaznického účtu třetím osobám. Jeden Kupující může mít pouze jeden uživatelský účet; duplicitní registrace mohou být ze strany Prodávajícího zrušeny.
-
Prodávající může zrušit uživatelský účet Kupujícího, a to zejména v případě, kdy Kupující svůj účet déle než 12 měsíců nevyužívá, nebo pokud Kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy či těchto obchodních podmínek (např. opakované nevyzvednutí objednaného zboží, uvedení nepravdivých údajů při registraci apod.).
-
Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Prodávajícího, popř. nutnou údržbu u třetích osob (poskytovatel hostingu, platební brána, apod.). Prodávající nenese odpovědnost za dočasnou nedostupnost účtu.
V. Platební podmínky a dodání zboží
-
Způsoby platby: Kupní cenu zboží a případné náklady na dodání zboží dle kupní smlouvy může Kupující uhradit následujícími způsoby:
-
bezhotovostně bankovním převodem na účet Prodávajícího (platební údaje obdrží Kupující po potvrzení objednávky),
-
bezhotovostně online platební kartou (prostřednictvím platební brány v objednávkovém procesu),
-
v hotovosti na dobírku při převzetí zboží od dopravce (hotově či platební kartou, umožňuje-li to zvolený dopravce).
-
-
Společně s kupní cenou je Kupující povinen zaplatit také náklady spojené s balením a dodáním zboží v dohodnuté výši (tj. dle tarifu dopravy, který si zvolil v objednávce). Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží. Cena dopravy se liší v závislosti na zvoleném způsobu doručení (kurýrní služba, výdejní místo apod.) a je vždy zobrazena při výběru dopravy v objednávce. V případě osobního odběru (pokud jej Prodávající nabízí) mohou být náklady na dodání nulové.
-
Splatnost ceny: V případě platby v hotovosti (dobírka) je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby (bankovní převod, platba kartou online) je kupní cena splatná do 5 pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy (tj. od potvrzení přijetí objednávky Prodávajícím). U bezhotovostní platby musí být kupní cena uhrazena tak, aby nejpozději poslední den splatnosti byla částka připsána na účet Prodávajícího; v opačném případě může Prodávající od smlouvy odstoupit pro podstatné porušení smlouvy ze strany Kupujícího (neplacení).
-
V případě bezhotovostní platby bankovním převodem je Kupující povinen uvést správný variabilní symbol platby (např. číslo objednávky) pro identifikaci platby. Závazek Kupujícího uhradit cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet Prodávajícího. Prodávající vystaví ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem DPH; daňový doklad bude zaslán Kupujícímu v elektronické podobě na jeho e-mail (případně přiložen v zásilce).
-
Dodání zboží – způsoby: Prodávající zajišťuje doručení zboží prostřednictvím třetích osob (dopravců). Kupující si v objednávce vybere jeden z nabízených způsobů doručení, zejména:
-
doručení balíku na adresu (prostřednictvím smluvního přepravce, např. kurýrní služby PPL, DPD, Česká pošta aj.),
-
doručení na výdejní místo (pokud je tato služba nabízena, např. síť výdejních míst Zásilkovna / Packeta či Balíkovna České pošty),
-
případně osobní odběr (pokud je Prodávající umožňuje – o adrese a otevírací době výdejního místa by byl Kupující informován).
-
-
Dodací lhůta: Prodávající odešle zboží Kupujícímu v co nejkratší možné době po uzavření kupní smlouvy, zpravidla do 2–3 pracovních dnů od potvrzení objednávky (případně od připsání platby na účet, u platby předem). Doba doručení zboží závisí na zvoleném způsobu dopravy a konkrétním dopravci. Pokud je zboží skladem, bývá obvykle doručeno do 2 pracovních dnů od odeslání v rámci ČR a do cca 3–5 dnů v rámci Slovenska. Nedohodnou-li se strany jinak, zavazuje se Prodávající dodat zboží nejpozději do 30 dnů od uzavření smlouvy; v opačném případě má Kupující právo od smlouvy odstoupit podle platných právních předpisů.
-
Převzetí zboží: Kupující je povinen převzít zboží při dodání. Při převzetí zboží od přepravce doporučujeme Kupujícímu překontrolovat neporušenost obalu zásilky a případné zjevné poškození obalu či zboží ihned oznámit doručovateli a sepsat o tom záznam. V případě většího poškození zásilky je Kupující oprávněn převzetí odmítnout. Tímto uplatněním práv vůči dopravci nejsou nijak dotčena práva Kupujícího vůči Prodávajícímu na reklamaci zboží pro vady či na odstoupení od smlouvy, avšak pomůže to urychlit vyřízení případných škod vzniklých při přepravě.
-
Vznik vlastnického práva a nebezpečí škody: Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zapletením celé kupní ceny za zboží. Nebezpečí škody na zboží (riziko poškození či ztráty zboží) přechází na Kupujícího okamžikem převzetí zboží od dopravce. Pokud Kupující nepřevezme zboží v rozporu se smlouvou (bez oprávnění odmítne zásilku či opakovaně nezastihnut při doručování), odpovídá Kupující Prodávajícímu za škodu tím vzniklou. Je-li Kupující podnikatel a zvolil si vlastního dopravce, kterého Prodávající nenabízí, přechází na něj nebezpečí škody předáním zboží tomuto dopravci již u Prodávajícího.
-
Opakované doručení: V případě, že je z důvodů na straně Kupujícího nutno doručovat zboží opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo sjednáno (např. Kupující uvedl chybnou adresu, nebyl opakovaně zastižen apod.), nese Kupující náklady spojené s opakovaným doručováním. Prodávající může v takovém případě požadovat úhradu dodatečných nákladů před dalším odesláním zboží.
VI. Odstoupení od smlouvy (vrácení zboží)
-
Právo spotřebitele odstoupit bez udání důvodu: Kupující – spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené přes internet bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, v souladu s § 1829 občanského zákoníku. Prodávající nad rámec zákona dobrovolně poskytuje prodlouženou lhůtu pro odstoupení v celkové délce 30 dnů od převzetí zboží. To znamená, že spotřebitel může zboží zakoupené v našem e-shopu vrátit do 30 dnů poté, co jej obdržel, aniž by musel uvádět důvod. Toto nadstandardní právo se řídí stejnými podmínkami jako zákonné odstoupení ve 14 denní lhůtě – viz níže. (Upozorňujeme, že právo na odstoupení se vztahuje pouze na Kupujícího – spotřebitele, nikoli na osoby nakupující v rámci své podnikatelské činnosti.)
-
Lhůta pro odstoupení: Lhůta 30 dnů pro odstoupení začíná běžet dnem následujícím po dni, kdy Kupující – spotřebitel převzal zboží. Pokud je předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží lhůta od převzetí poslední dodávky zboží. U smluv o pravidelné opakované dodávce zboží pak od převzetí první dodávky. Pro dodržení lhůty postačuje, aby spotřebitel v průběhu lhůty (nejpozději do jejího posledního dne) odeslal Prodávajícímu oznámení, že od smlouvy odstupuje.
-
Způsob odstoupení: Pro odstoupení od smlouvy může Kupující-volně použít vzorový formulář poskytovaný Prodávajícím (příloha obchodních podmínek), případně může odstoupení oznámit jiným jednoznačným prohlášením (např. e-mailem zaslaným na adresu Prodávajícího). Spotřebitel oznámí Prodávajícímu, že využívá svého práva odstoupit od smlouvy, nejlépe písemně (e-mailem či dopisem). V oznámení o odstoupení doporučujeme uvést číslo objednávky, datum nákupu a číslo účtu pro vrácení peněz, usnadní to vyřízení. Prodávající potvrdí spotřebiteli bez zbytečného odkladu (e-mailem) přijetí oznámení o odstoupení.
-
Vrácení zboží: Pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy, musí do 14 dnů od odstoupení zaslat nebo předat Prodávajícímu vrácené zboží. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel odešle zboží zpět před uplynutím 14 dnů. Zboží by mělo být, pokud je to možné, vráceno v původním obalu, nepoškozené, kompletní (včetně veškerého příslušenství a dokumentace) a s dokladem o koupi pro urychlení vyřízení. Neposílejte prosím zboží na dobírku; doporučujeme zboží pojistit. V rámci nadstandardní služby Prodávající poskytuje dopravu vráceného zboží zdarma – na žádost Kupujícího mu poskytne štítek pro bezplatné vrácení zboží (zpětnou zásilku hradí Prodávající). Kupující je povinen spolupracovat při předání vraceného zboží přepravci (např. zásilku řádně zabalit a předat na podacím místě dopravce uvedeném na štítku). Pokud Kupující nevyužije nabízeného štítku zdarma, nese náklady vrácení zboží sám.
-
Vrácení peněz: Pokud spotřebitel platně odstoupí od smlouvy, vrátí mu Prodávající všechny peněžní prostředky, které od něj obdržel, a to včetně nákladů na dodání zboží k Kupujícímu (odpovídajících nejlevnějšímu způsobu dodání, který Prodávající nabízel). Peníze budou vráceny bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení, stejným způsobem, jakým je Prodávající od Kupujícího přijal, nedohodne-li se s Kupujícím na jiném způsobu. Prodávající však není povinen vrátit peníze dříve, než obdrží vrácené zboží nebo než mu Kupující prokáže, že zboží odeslal zpět.(Do vrácené částky může být zohledněn případný snížený stav hodnoty vráceného zboží – viz odst. 7.)
-
Náklady spojené s vrácením: Přímé náklady na vrácení zboží (zaslání zboží zpět Prodávajícímu) nese podle zákona spotřebitel, pokud Prodávající neinformoval, že je ponese sám. V těchto obchodních podmínkách Prodávající spotřebitele informoval, že v případě odstoupení poskytuje možnost vrácení zdarma (viz odst. 4 výše). Využije-li tedy Kupující poskytnutý štítek pro vrácení, nese náklady vrácení Prodávající; v opačném případě si Kupující hradí přepravné k vrácení sám. Náklady na vrácení zboží, které pro svou povahu nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou, Prodávající odhaduje na maximálně cca __ Kč (tato situace však v případě nabízených produktů obvykle nenastává – pelíšky pro zvířata lze vrátit běžnou balíkovou zásilkou).
-
Odpovědnost spotřebitele za snížení hodnoty: Spotřebitel odpovídá za případné snížení hodnoty vráceného zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží (tj. jinak, než jak by bylo možné si zboží vyzkoušet v kamenné prodejně). Prodávající může v takovém případě vrácenou cenu ponížit o odpovídající částku, která odpovídá snížení hodnoty zboží. Pro předejití sporům doporučujeme vracet zboží v nepoškozeném stavu a v původním obalu.
-
Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy (vrácení zboží do 14/30 dnů) spotřebitel nemá v případech stanovených v § 1837 občanského zákoníku. Jedná se zejména o smlouvy:
-
o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání Kupujícího nebo pro jeho osobu (zakázková výroba na míru),
-
o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo které má krátkou dobu spotřeby,
-
o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které Kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit (např. určité kosmetické a zdravotnické výrobky apod.),
-
o dodávce audio a video nahrávek nebo počítačového softwaru, pokud porušil spotřebitel jejich původní obal,
-
o dodávce novin, periodik nebo časopisů.
U výše uvedených typů zboží tedy spotřebitel při nákupu na dálku odstoupit nemůže. Dále zákon vylučuje možnost odstoupit např. od smluv na služby, které byly s vědomím spotřebitele již splněny před uplynutím lhůty pro odstoupení, od dodávky digitálního obsahu (software, e-knihy apod.), pokud byl poskytnut s předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty, a další zvláštní případy uvedené v § 1837.
-
-
Důsledky odstoupení pro doplňkové smlouvy: Pokud spolu s produktem poskytl Prodávající Kupujícímu nějaký dárek či bonus v rámci akce (např. dárek zdarma), je darovací smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy, pozbývá darovací smlouva účinnosti. Kupující je v takovém případě povinen spolu se zbožím vrátit i poskytnutý dárek. Pokud není vrácen, má Prodávající vůči Kupujícímu nárok na zaplacení částky odpovídající obvyklé ceně dárku.
-
Odstoupení podnikatele: Pokud Kupující vystupuje při uzavření smlouvy jako podnikatel (uvede IČO, nakupuje na firmu apod.), právo na odstoupení od smlouvy dle tohoto článku mu nevzniká, protože zákonná 14denní lhůta pro odstoupení se vztahuje pouze na spotřebitelské smlouvy. Kupujícímu – podnikateli může Prodávající poskytnout vrácení zboží po dohodě jako obchodní gesto, není na to však právní nárok.
VII. Práva z vadného plnění (reklamace)
-
Prodávající odpovídá Kupujícímu, že prodávané zboží při převzetí nemá vady a že odpovídá smlouvě, tj. má jakost a užitné vlastnosti smluvené, případně výrobcem popisované, či jaké Kupující rozumně očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy Prodávajícího. Prodávající zejména odpovídá, že zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů, je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který Prodávající uvádí nebo pro který se věc obvykle používá. Vadou je také situace, kdy zboží nemá obvyklou trvanlivost a životnost, kterou lze u tohoto druhu zboží rozumně očekávat.
-
Vyskytne-li se u zakoupeného zboží vada, má Kupující (spotřebitel) právo z vadného plnění uplatnit. Záruka za jakost (smluvní záruka) nad rámec zákonných práv nebyla prodávajícím poskytnuta, pokud není u konkrétního zboží výslovně uvedeno jinak. Práva ze zákonné odpovědnosti za vady (reklamace) je Kupující – spotřebitel oprávněn uplatnit u vad, které se vyskytnou v době 24 měsíců od převzetí zboží.Pokud se vada projeví do 12 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí (tj. vada existovala už v době dodání). V takovém případě je Prodávající povinen reklamaci uznat, ledaže odborným posudkem prokáže, že vada vznikla až po převzetí (např. nesprávným použitím). Pokud se vada projeví až po 12 měsících od převzetí, musí spotřebitel prokázat, že vada byla již při převzetí (důkazní břemeno o existenci výrobní vady nese spotřebitel. Upozorňujeme, že Prodávající odpovídá jen za tzv. výrobní vady – neodpovídá tedy za opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, ani za vady vzniklé nesprávným užíváním, nevhodnou údržbou, mechanickým poškozením apod.
-
Práva z vad (reklamační nároky): Má-li zboží vadu, má Kupující – spotřebitel právo požadovat odstranění vady. Podle své volby může požadovat dodání nové věci (výměnu) nebo opravu věci, ledaže zvolený způsob odstranění vady je nemožný nebo nepřiměřeně nákladný ve srovnání s druhým způsobem.Posouzení nepřiměřenosti se provádí s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a zda může být vada odstraněna druhým způsobem bez značných obtíží pro Kupujícího.
Pokud nelze vadu odstranit ani výměnou či opravou, nebo pokud Prodávající vadu neodstraní v přiměřené době či vada se objeví znovu po opravě (tj. vada se opakovaně projevuje), případně jde-li o vadu podstatnou (zásadní porušení smlouvy), má Kupující právo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit (a požadovat vrácení peněz). Odstoupit od smlouvy nelze, je-li vada věci nevýznamná; zákon předpokládá, že vada není nevýznamná, a Prodávající musí případně prokázat opak (tj. nevýznamnost vady).
Shrnutí: Spotřebitel má při vadném plnění nárok zejména na opravu nebo výměnu zboží; není-li to možné nebo nebyla-li vada včas či řádně odstraněna, případně jde-li o vadu podstatnou či opakující se, může požadovat slevu z ceny nebo vrácení peněz (odstoupit od smlouvy).
-
Postup reklamace: Kupující může reklamaci (uplatnění práv z vad) provést u Prodávajícího, a to ideálně písemně (e-mailem) či písemně na adresu pro doručování (viz čl. I odst. 2). Prodávající doporučuje pro urychlení vyřízení uvést v reklamaci jméno Kupujícího, kontaktní údaje, číslo objednávky/ faktury, popis reklamované vady a požadovaný způsob vyřízení (opravu, výměnu, slevu, odstoupení – dle podmínek výše). Pro inspiraci může Kupující využít vzorový reklamační formulář (pokud jej Prodávající poskytuje na webu). Reklamované zboží by měl Kupující doručit (zaslat) na adresu Prodávajícího spolu s popisem vady či s vyplněným formulářem. Zboží by mělo být zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k poškození při přepravě, a mělo by být čisté a kompletní.
-
Náklady reklamace a dopravy: Prodávající nebo jím pověřený servis zajistí vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace, pokud se s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Prodávající vydá Kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace je požadován; a poté potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy či výměny zboží, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Náklady spojené s reklamací (zejm. poštovné při zaslání reklamovaného zboží zpět Kupujícímu) nese Prodávající. V případě oprávněné reklamace má Kupující právo i na náhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace (např. poštovné, které zaplatil při zaslání zboží k reklamaci). Pokud by reklamace nebyla vyřízena ve 30denní lhůtě, má spotřebitel stejná práva, jako by šlo o vadu, kterou nelze odstranit (tj. může požadovat výměnu, slevu nebo odstoupení).
-
Specifika u podnikatelů: U Kupujícího, který není spotřebitelem (nákup na IČ), se odpovědnost Prodávajícího za vady řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, zejména § 2099 a násl. (tzv. prodej zboží v obchodě). Takový Kupující nemá nároky dle § 2165 a násl. občanského zákoníku (spotřebitelská ustanovení o 24 měsíční záruce se neuplatní). Kupující – podnikatel je povinen zboží prohlédnout co nejdříve po převzetí a případné zjevné vady oznámit neprodleně Prodávajícímu. Skryté vady musí oznámit bez zbytečného odkladu po tom, co je mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději do 6 měsíců od převzetí. Neoznámí-li vadu včas, pozbývá právo odstoupit pro vadné plnění. Prodávající vůči podnikateli neposkytuje záruku za jakost (ledaže by to bylo výslovně sjednáno) a odpovídá jen za vady existující při předání zboží.
-
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí zejména ustanoveními § 2099 až § 2117 a § 2161 až § 2174a občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění. V případě sporu o reklamaci může Kupující – spotřebitel využít také možnosti mimosoudního řešení sporu (viz čl. IX odst. 2).
VIII. Ochrana osobních údajů
-
Prodávající jakožto správce osobních údajů zpracovává osobní údaje Kupujícího (zejm. jméno, adresu, kontakt) poskytnuté v souvislosti s objednávkou za účelem plnění smlouvy, vyřízení objednávky, doručení zboží, vyřízení případných reklamací apod. Právním základem zpracování je plnění smlouvy s Kupujícím a plnění právních povinností Prodávajícího (např. uchování faktur).
-
Předávání údajů: Osobní údaje jsou předávány třetím stranám pouze v nezbytném rozsahu – dopravcům za účelem doručení zboží (předá se adresa, telefon a jméno pro doručení) či provozovatelům platebních systémů za účelem zajištění platby.
-
Marketing: S výjimkou situace, kdy by Kupující udělil samostatný souhlas se zasíláním obchodních sdělení, nejsou kontaktní údaje využívány k marketingovým účelům. Kupující si může v objednávce zvolit, zda chce či nechce dostávat e-mailové novinky.
-
Práva subjektu údajů: Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu, výmaz, omezení zpracování, přenositelnost údajů, a další práva stanovená v obecném nařízení GDPR. Podrobné informace o zpracování osobních údajů, včetně práv Kupujícího, jsou uvedeny v Zásadách zpracování osobních údajů na webové stránce Prodávajícího (odkaz v patičce webu).
-
Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou považovány za důvěrné, budou použity pouze k výše uvedeným účelům a budou zabezpečeny v souladu s platnými předpisy. Kupující bere na vědomí, že jeho základní identifikační a kontaktní údaje mohou být zpracovávány na základě právního titulu plnění smlouvy bez jeho souhlasu. V případě dotazů ke zpracování osobních údajů může Kupující kontaktovat Prodávajícího na e-mailu uvedeném v čl. I odst. 2.
IX. Závěrečná ustanovení
-
Rozhodné právo: Právní vztahy mezi Prodávajícím a Kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek (např. Prodávající je zahraniční subjekt), strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem, zejména občanským zákoníkem (to nemá vliv na práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných předpisů). Je-li Kupující spotřebitelem, vztahy výslovně neupravené obchodními podmínkami se řídí také zákonem o ochraně spotřebitele. Není-li Kupující spotřebitelem, řídí se vztahy, které nejsou upraveny obchodními podmínkami, příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, zejména o smlouvě kupní (§ 2079 a násl.) a o obchodních závazkových vztazích.
-
Mimosoudní řešení sporů: Kupující – spotřebitel má v případě sporu z kupní smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. Subjektem mimosoudního řešení takového sporu je Česká obchodní inspekce (ČOI), Ústřední inspektorát – oddělení ADR, se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, web: adr.coi.cz, e-mail: adr@coi.cz Návrh na zahájení mimosoudního řešení sporu lze podat u ČOI do 1 roku od chvíle, kdy Kupující uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u Prodávajícího poprvé. Platformu pro řešení sporů on-line zřízenou Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/ může spotřebitel využít pro řešení sporů on-line. Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, vykonává v určitém rozsahu také Česká obchodní inspekce (coi.cz).
-
Změny podmínek: Prodávající je oprávněn tyto obchodní podmínky v přiměřeném rozsahu měnit či doplňovat. Nové znění obchodních podmínek zveřejní na své webové stránce nejméně 30 dnů před účinností změny. Pro Kupujícího jsou však vždy závazné ty obchodní podmínky, které byly účinné v datu odeslání jeho objednávky (tj. uzavření kupní smlouvy). Změna obchodních podmínek nemá zpětný účinek.
-
Účinnost: Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 22. 7. 2025. Archiv starších verzí obchodních podmínek je dostupný u Prodávajícího (na vyžádání). Kupující obdrží obchodní podmínky jako přílohu potvrzení objednávky a má tak možnost si je uložit a reprodukovat. Zaškrtnutím souhlasu s obchodními podmínkami při vytvoření objednávky Kupující potvrzuje, že si tyto obchodní podmínky přečetl a souhlasí s nimi.
Příloha č. 1: Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy (vyplňte tento formulář a pošlete jej v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)
Zdroj: Tyto obchodní podmínky vycházejí z platné české legislativy (občanský zákoník, zákon o ochraně spotřebitele) a jsou sestaveny s ohledem na doporučení Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a České obchodní inspekce. Prodávající dbal na zapracování novel spotřebitelského práva účinných od 6. 1. 2023 (tzv. transpozice směrnic „Omnibus“, „Digital Content“ a „Goods“) do výše uvedených ustanovení obchodních podmínek. V případě nejasností nebo dotazů k těmto podmínkám nás prosím kontaktujte na výše uvedených kontaktech. Děkujeme Vám za nákup a věříme, že budete s našimi službami spokojeni.